30 Mayıs 2025 12:47
Güncelleme: 30 Mayıs 2025 13:01
Çözüm platformu Şikayetvar, dini tur şirketlerine yönelik verilerini açıkladı. Platform tarafından yapılan açıklamaya göre şikayetler geçen yıla kıyasla yüzde 182 arttı. Vatandaşlar, IBAN yoluyla ödeme yaptıktan sonra firmalara ulaşamadıklarını, dolandırıldıklarını ve hem maddi hem de manevi zarara uğradıklarını belirtiyor.
Çözüm platformu Şikayetvar’ın verilerine göre, dini tur operatörleriyle ilgili şikayetler bir önceki yıla kıyasla yüzde 182 arttı. Vatandaşların büyük kısmı, tam da umreye gidecekleri kısa aralıklarda dolandırıldıklarını, ödedikleri paralara rağmen firmalara ulaşamadıklarını, bu yüzden hem maddi hem de manevi olarak yıpranarak ibadet fırsatını kaçırdıklarını ifade ediyor.
Şikayetvar mağduriyetin nasıl önleneceğine dair şu bilgilendirmelerde bulundu:
Platforma yansıyan şikayetlerden bazıları ise şöyle belirtildi:
“Kampanyalı umre adı altında, 4 kişilik odada 14 gün için 38 bin TL istediler. Parayı IBAN üzerinden gönderdim. Maalesef H.D. isimli kişiye ulaşamıyorum. Kayseri'de insanları mağdur ettiği ve paraları alıp ortadan kaybolduğu söylentisini duydum. Paramı geri istiyorum, yetkili kimse varsa lütfen ilgilensin. Zor zahmet biriktirdiğimiz paramızı aldı ve kayboldu.”
“Ben dahil 6 kişi için umre ziyareti amacıyla bir şirketle anlaştık. Aramızda bir WhatsApp grubu kurduk. İsmini H.D. olarak tanıtan şahısla 6 kişi için toplam 189 bin TL'ye anlaştık. Paranın 10 bin TL'sini 27.03.2025 tarihinde H.D. adına gönderdim. Sözleşme istedim. Şahıs banka dekontunun yeterli olacağını söyledi. Erken rezervasyon olduğu için fiyatın düşük olduğunu belirtti. Kasım ayında gideceğimizi söyledi. Ben de paranın kalan kısmı olan 179 bin TL'yi 07.04.2025 tarihinde aynı banka hesabına yatırdım. Daha sonra şahıs ve şirket adına birtakım yanıltma haberlerini duydum. Şahsı aradığımda ulaşamadım ve dolandırılmış olduğumu anladım. Zararım 189 bin TL. Beni dolandıran ve mağdur edenlerden şikayetçiyim.”
“Bu firma ile eşim ve ben, 12 Eylül'de umreye gitmek için Karaman'dan bir şirket temsilcisiyle anlaştık. IBAN ile 86 bin lira ödeme yaptık. Paramızı nasıl geri alacağımızı bilmiyoruz. Lütfen yardımcı olursanız seviniriz. Savcılığa veya karakola başvurmalı mıyız, ne yapacağımızı bilemiyoruz.”
“20.01.2025-02.02.2025 tarihleri arasında iki kişi umreye gittik. Hiç memnun kalmadık; hocalar ve yetkililer hiç kimse ilgilenmedi, devamlı yalnız bırakıldık. Konaklama yerlerinden hiç memnun kalmadık ve aynı grupta yaklaşık 40 kişi seyahat ettik. Bunların içinde 30 bin TL fiyat ödeyen de var, benim gibi 104 bin TL ödeyen de var. Bu kadar fiyat farklılığı neden oluyor, çok merak ediyorum.” (DHA)
8 yaşındaki mucitler; çocukları, kuşları ve fıstıkları nasıl kurtardı? |
© Tüm hakları saklıdır.