Ekonomi

bizz@kampüs’te 1002 takım yarıştı; kazananlar belli oldu

14 Mayıs 2024 12:56

Ülker Çizi için pazarlama odaklı yenilikçi fikirlerin yarıştığı bizz@kampüs’te birinci olan takım Red Idear oldu. 97 üniversiteden katılan 1002 takım ve 2500'den fazla öğrencinin başvurduğu yarışmada, kazanan ilk üç takım toplam 165 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı kazandı.

Her yıl farklı bir Ülker markası için yenilikçi fikirlerin üretildiği bizz@kampüs yarışmasında, bu yıl kazanan takımlar belli oldu. Üniversitelerin 3. ve 4. sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin 2-3 kişilik takımlar oluşturarak katıldığı yarışmada, bu yıl Ülker Çizi için projeler geliştirildi.

Türkiye genelinde 97 üniversiteden 2500'den fazla öğrencinin başvurduğu yarışmada, Süleyman Demirel Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencileri Tutku Rüya Göktaş ve Ertuğrul Cenikli’nin oluşturduğu Red Idear takımı birinciliği kazandı. Yarışmada, Kadir Has Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım / Reklamcılık bölümü öğrencileri Betül Sena Dik ve Ömer Faruk Dişçeken’in oluşturduğu PRslay takımı ikinci, Beykent Üniversitesi Görsel İletişim ve Tasarımı bölümü öğrencileri Hümeyra Köroğlu, Dilruba Turpculu ve Seda Akbulut’un oluşturduğu Aşure Takımı üçüncü oldu. İlk üçe giren takımlar uzun dönem staj hakkı da kazandı.

Toplam 165 bin TL’lik ödülün dağıtıldığı yarışmada, birinci takım 60 bin TL, ikinci takım 55 bin TL ve üçüncü takım 50 bin TL ödül kazandı. Ülker'in üst düzey yöneticileri, final etkinliğinde gençlerin heyecanına ortak oldular. Birinci takıma ödülünü Ülker İnsan Kaynakları Başkan Yardımcısı Faruk Gözleveli, ikinci takıma Ülker Üretim Başkan Yardımcısı Kadir Kamadan, üçüncü takıma ise Ülker Ar-Ge Başkan Yardımcısı Ali Sertakan verdi.

Yarışmaya ilgi artıyor

Pazarlama alanına ilgi duyan ve kariyerleri öncesinde deneyim kazanmak isteyen öğrencilerin katıldığı bizz@kampüs yarışmasına bu yıl başvurular %27 arttı. 1002 başvurunun olduğu yarışmada takımlar önce ilk 50’ye girebilmek için yarıştı.

Takımlar, fikirlerini en etkili şekilde sunma, planlama ve ikna etme konularında deneyim kazandılar. Ayrıca, "Marka Hikayesi" konulu bir webinara katıldılar. Finale kalan 10 takıma "Sunum Teknikleri Eğitimi" verildi ve Ülker'in pazarlama ekibinden mentorlar, takımların sunumlarını hazırlamalarına yardımcı oldu. Takımlar, projelerini 9 Mayıs’ta Ülker’in Gebze fabrikasında sunarken, üretim tesisini de gezme fırsatı buldular. Final sonuçları 10 Mayıs’ta Çamlıca Kampüsü’nde açıklandı.