Gündem

Barolar Birliği Başkanı Sağkan: Esenyurt'a kayyım atamanın hukukî dayanağı kalmadı

ahmet özer

15 Temmuz 2025 08:50

Güncelleme: 15 Temmuz 2025 09:02

T24 Haber Merkezi

Türkiye Barolar Birliği Başkanı Erinç Sağkan, "Esenyurt Belediye Başkanı Ahmet Özer'in 'terör örgütüne üye olmak' suçlamasıyla yargılandığı davada tahliyesine karar verilmiştir. Kayyım atama işleminin hukukî dayanağı kalmamış olup Belediye Meclisi'nin bir başkan vekili seçmesi gerekir" dedi.

Tutukluluğu başka dosyadan sürecek: Esenyurt Belediye Başkanı Ahmet Özer için "terör" davasından tahliye kararı!

Esenyurt Belediye Başkanı Ahmet Özer'in "terör örgütüne üye olmak" suçlamasıyla yargılandığı davada tahliyesine karar verildi.

Türkiye Barolar Birliği Başkanı Erinç Sağkan, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Özer'in tahliyesine ilişkin şu ifadeleri kullandı:

"Kayyım kalkacak mı" tartışması: "Terör" davasında hakkında tahliye kararı verilen Esenyurt Belediye Başkanı Ahmet Özer göreve dönebilir mi?

"Esenyurt Belediye Başkanı Ahmet Özer'in 'terör örgütüne üye olmak' suçlamasıyla yargılandığı davada tahliyesine karar verilmiştir. Belediye Kanunu’na göre İçişleri Bakanı’nın bir belediye başkanlığı için doğrudan kayyım ataması, 'terör veya terör örgütlerine yardım ve yataklık' suçları sebebiyle tutuklanması durumu için öngörülmüştür. Haliyle kayyım atama işleminin hukukî dayanağı kalmamış olup Belediye Meclisi’nin bir başkan vekili seçmesi gerekir."

İmamoğlu'ndan 'Ahmet Özer' açıklaması: Dinlenen tanıkların ifadeleri, bu davanın da diğerleri gibi hukuki değil siyasi nedenlerle açıldığını gösterdi

Sağkan, devam eden paylaşımında ise kayyım uygulamasına yasal dayanak oluşturan Belediye Kanunu 45/2 maddesinin Anayasa’ya aykırılık taşıdığını savundu. Paylaşımında şu değerlendirmelere yer verdi:

“Anayasa’sında ‘hukuk devleti’ yazan bir ülkede hukuka aykırı uygulamaların çözümünü siyasi uzlaşılardan önce hukuk sisteminden beklemek gerekir.

‘Kayyım’ uygulamalarına dayanak olan Belediye Kanunu’nun md. 45/2 hükmü aşağıda belirtilen nedenlerle Anayasa’ya açıkça aykırıdır.

Anayasa’nın Lafzı Aşılmaktadır

Anayasa, görevden uzaklaştırma yetkisini sadece ‘görevle ilgili suçlar’ ile sınırlamıştır. Bu sınırlama Anayasa’yı hazırlayan Danışma Meclisi’nde tartışılmış ve daraltma bilerek konmuştur. Belediye Kanunu’nun suç kapsamını genişletmesi Anayasa’ya aykırıdır.

Anayasal Güvence Koşulları Daraltılmaktadır

Anayasa, görevden uzaklaştırma yetkisini ‘soruşturma veya kovuşturma açılması’ koşuluna bağlamıştır. Belediye Kanunu’nun bu koşulu kaldırması Anayasa’ya aykırıdır.

Geçici Tedbir Kalıcılaştırılmaktadır

Anayasa, görevden uzaklaştırma yetkisini ‘geçici bir tedbir’ olarak öngörmüştür. Belediye Kanunu’nun bu tedbiri ‘kalıcı’ kılan dili Anayasa’ya aykırıdır.

Demokratik Usuller Kaldırılmaktadır

Anayasa, görevden uzaklaştırma hâlinde öncelikle demokratik seçimi yapılmasını gerektirir. Belediye Kanunu’nun İçişleri Bakanı’na doğrudan kayyım atama yetkisi tanıması Anayasa’ya aykırıdır.

Belirlilik İlkesi Zedelenmektedir

Anayasa, her türlü yaptırımın ‘belirli’ olmasını öngörür. Belediye Kanunu’nun öngördüğü ‘terör veya terör örgütlerine yardım ve yataklık suçları’ ifadesi, örgüt faaliyetleri kapsamındaki diğer suçları içerip içermediği net olmadığı için Anayasa’ya aykırıdır.

Anayasa Mahkemesi bu hükmü ivedilikle esastan incelemeli, anti demokratik kayyımlık uygulamasına son vererek ‘Anayasa’nın Koruyuculuğu’ işlevini teyit etmelidir.”

“Terör” davasından hakkında tahliye kararı verilen Ahmet Özer: Süreç için önemli bir adım

 


Tan Sağtürk: Bale seyretmemiş çocuklara Fındıkkıran izlettik; birinin ilk kez deniz görmesi gibiydi