DİĞER
Oyuncu, yönetmen, yazar... tiyatro emekçileriyle görüşerek pandemi sürecinin bağımsız tiyatrolara etkilerini anlamaya, neler yaşandığını öğrenmeye çalıştık. İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır gibi farklı illerden 16 tiyatro insanıyla gerçekleştirdiğimiz söyleşi dosyamızın bu dördüncü ve son bölümünde; dizi-sinema sektörünün durumuna ve tiyatroların “her şey yolunda giderse” yeni sezon planlarına odaklanıyoruz.
İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır gibi farklı illerden 16 tiyatro insanıyla gerçekleştirdiğimiz söyleşi dosyamızın bu üçüncü bölümünde; resmi makamların tiyatrolar karşısındaki tavırlarına, bağımsız tiyatroların ekonomik yapısına ve tiyatro emekçilerinin yeni örgütlenme çalışmalarına odaklanıyoruz.
Oyuncu, yönetmen, yazar... tiyatro emekçileriyle görüşerek pandemi sürecinin tiyatroya etkilerini anlamaya, neler yaşandığını öğrenmeye çalıştık. İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır gibi farklı illerden 16 tiyatro insanıyla gerçekleştirdiğimiz söyleşi dosyamızın bu ikinci bölümünde; resmi makamların perdeleri açma kararına, yaz aylarıyla ilgili planlarına ve “yeni normal”deki salon şartlarının beklenen etkilerine odaklanıyoruz.
Pandemiden en çok zarar gören sanat dallarından biri tiyatro oldu. Oyuncu, yönetmen, yazar... tiyatro emekçileriyle görüşerek bu süreci anlamaya, neler yaşandığını öğrenmeye çalıştık. İstanbul, Ankara, İzmir, Diyarbakır gibi farklı illerden 16 tiyatro insanıyla gerçekleştirdiğimiz söyleşi dosyamızın bu ilk bölümünde; karantina sürecinin nasıl başladığına, neler yaşadıklarına ve ekonomik sorunlarına nasıl çözümler bulduklarına odaklanıyoruz.
Dürrenmatt’ın modası neden geçmiyor? Çünkü eserlerinde işlediği ana tema hep ölüm ve iktidar. Bu kadar evrensel ve varoluşçu bir ana temanın kullanım süresi, raf ömrü yok. 1950’lerde yazdıkları, bugün için belki daha da geçerli. Eserleri bu tema nedeniyle sanki mizahmış gibi görünse de aslında trajik.
Yıldız Kenter, altmış seneyi aşan oyunculuk kariyerinde yüzün üzerinde oyun ve filmde rol aldı, onlarca ödül ve unvana değer görüldü
23. İstanbul Tiyatro Festivali'ni Şahika Tekand kendi yazıp yönettiği "Io" oyunuyla açtı
Anestis Azas ve Prodromos Tsinikoris: Parlamentoya seçilen Neo–Nazi Partisi, “Sokakları ve şehirleri göçmenlerden temizleyeceğiz” vaadiyle gelmişti. Biz de “kelimenin tam anlamıyla” bu sloganı alıp sahnede “Yunanistan'ı kim temizliyor” diye sormaya karar verdik
“Öteki” olmaya karşı çıkarken baskın kültürü sorgulayacak mıyız, kendi sesimizi duyurmak için farklı yollar deneyecek miyiz yoksa buna ayak mı uyduracağız?
Newroz oyundur. Newroz festivaldir. Newroz ateştir. Uzun uzun ateşe bakın. Sizi oyun oynamaya çağıracaktır. Size kurallarını ve sırlarını fısıldayacaktır. Çekinmeyin, üzerinden atlayın.
Duende Tiyatro tarafından sahnelenen Satranç’ı izledikten sonra içinizde bir mücadele ışığı, direnme gücü bulma olasılığınız çok yüksek
Yeşim Özsoy'un yönetip oynadığı Yüz Yılın Evi, 1918–2018 hattında, dünya savaşlarının ucunda filizlenen kavramlar ve değişimleri, ülkenin dönüşümüne tanıklık eden bir konak ve o konaktaki nesneler üzerinden anlatıyor...
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık