Ekonomi

Turizm sektörü yönünü yerli turiste kaydırdı

Gelir anlamında yabancı turist ile hedeflediği rakamlara ulaşamayan sektör, yılın kalanı için yönünü bir miktar daha yerli turiste çevirmiş durumda

20 Ağustos 2019 09:38

Turizm sektörü, makroekonomik gelişmeler, yabancı turist ilgisi, düşük gelir üçgeni içinde her ne kadar rekor hedefler telaffuz edilse de inişli çıkışlı bir yıl geçiriyor. Özellikle yerli turiste çalışan turizm şirketleri, otel fiyatlarındaki ‘misli' artışlar nedeniyle hızlı başladığı yıla ani bir bekleme süreci ile devam etti. Yerli turist bu yıl iki tatilini iki bayrama sıkıştırırken özellikle gelir anlamında yabancı turist ile hedeflediği rakamlara ulaşamayan sektör, yılın kalanı için yönünü bir miktar daha yerli turiste çevirmiş durumda.

Sözcü'den Sayime Başçı'nın haberine göre Yılbaşında yurt dışından gelen turist için rekor hedefler konulduğunu ve otellerin buna göre pozisyon aldığına dikkati çeken tatilbudur.com Genel Müdürü Cenk Angın, hedeflerle, gelen turist sayısının tam olarak örtüşmediğine dikkat çekti. “Şu anda tesislerde iç pazara doğru daha bir özenli durum söz konusu. İç pazar ve yabancı turist birbirini çok etkileyen kısımlar. Yabancı turist arttığında yerli turist açısından ya kontenjanları kısma ya da fiyatları dövize eşitleme gibi durumlar olabiliyor. Beklentiler çok yüksekti ve fazla iyimserlik oldu tesislerde” değerlendirmesini yapan Angın, sektörde hedeflerin fazla iyimser bir tablo altında konulduğunu dile getirdi.

"Seçim atmosferi etkiledi"

Cenk Angın, makroekonomik gelişmeler ve seçim atmosferinin sektör hedeflerini etkilediğini, özellikle yerli turist üzerinde de eksi yönde bir etki yarattığını kaydetti. Sektörün farklı bir yıl geçirdiğini, fiyatlarda yüzde 40-50'lik artışlar yaşandığını anlatan Angın, “Tüketici açısından fiyatlar geçen yıl yaptığı tatilin çok üzerine çıktı. İlk 6 ayda önce bir idrak etme, sonra sindirme ve sonrasında alışverişe başlama süreci geçirildi. Erken rezervasyon dönemine çok iyi başladık sektör olarak. Ancak fiyatlardaki yükselişle tüketici buluştukça o ilk dönemdeki hızı kaybetti. Biz de fiyatların bu derece yükseleceğini tahmin etmemiştik” yorumunu yaptı.

Bu yıl tatil planlarının seçim atmosferi altında kaldığına dikkat çeken Angın, bu yıl tüketicinin tatilden vazgeçtiğini ya da iki bayram dönemine yönelik tatil planı yaptığını dile getirdi.