Gündem

Trafik kazalarına ‘geometrik’ takip

Kazalardaki ‘kavşak geometrisi’ ve ‘yatay-düşey geometriler’in tespitleri yapılacak

01 Haziran 2019 12:46

T24 ANKARA

İçişleri Bakanlığı, valiliklere gönderdiği trafik kazalarını önleme genelgesinde, “kazaların meydana geldiği kavşak geometrisi” ile “yatay ve düşey geometriler”in tespitinin yapılması talimatını verdi. Bakanlık genelgesinde, denetleme noktalarındaki ekip araçlarının yola 90 derecelik açıyla konuşlandırılması istendi.

Trafik kazalarının oluşumunu en aza indirmek için bir süredir çalışmalar yapan İçişleri Bakanlığı, şehir plancılarının katılımıyla her ilin sorumluluk bölgesinde yaşanan trafik kazalarının analizi yaparak özel bir veri tabanı oluşturdu. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Araştırma Merkezi bünyesinde oluşturulan veri tabanı bilgileri il valiliklerine gönderilerek “Karar Destek Sistemi” oluşturuldu.

Böylece, illerdeki trafik denetimleri, söz konusu veri tabanındaki bilgiler ışığında daha verimli hale getirildi. 

Karar destek sistemi çalışmaları sonrasında, İçişleri Bakanlığı 81 il valiliğine gönderdiği bayram trafik önlemlerini içeren özel genelgede bu konuya özellikle dikkati çekti.

Geometrik ölçümler

Genelgede, karayollarında trafik denetlemesi yapan birim amirlerinin her ilin sorumluluk bölgesinde yaşanan trafik kazalarının gerekçelerinden elde edilen istatistiki verileri kullanması talimatı verildi. Denetlemelerde amirlerin sorumluluğundaki karayolunda kazaya neden olan kural ihlallerinin hangi bölümlerde gerçekleştiğinin ve hangi ihlallerin yoğunlaştığının belirlenmesi istenilen genelgede şu talimat verildi:  

“Bu ihlaller nedeniyle kazanın meydana geldiği kavşak geometrisi, yatay ve düşey geometri, kazanın oluş türleri, zaman aralığı, sürücü kusurları ve kaza yerleri gibi bilgilere dayalı olarak denetimlerin yapılacağı kesimler ve saatlere ilişkin planlar oluşturulacaktır.”

Ekipler 90 derece ile konuşlanacak

Aynı genelgede, trafik ekiplerinin özellikle kazaların yoğun olduğu sorumluluk güzergâhlarında sürücülerin “Algılanan Yakalanma Riski Duygusu”nun geliştirilmesi istendi. Buna göre, ekiplerin ‘görünür’ olmalarının sağlanmasının yanı sıra denetimler sırasında ekip araçlarının tepe lambalarının açık olması talimatı verildi.

Güzergâhlarda trafik denetimi yapıldığı sırada bekleme ve denetim noktalarında görevlendirilen polis ekiplerinin görünürlüğü artırmak amacıyla ekip araçlarının karayoluna 90 derece açıyla konuşlanması talimatı verildi.

Otobüs şoförlerine yaş limiti

Genelgede, toplu ölümlerin yaşandığı trafik kazalarını gerçekleştiren otobüslere yönelik denetimler kapsamında önemli bir talimat verildi.

Bakanlık, trafik ekiplerinin otobüs terminallerinde yapacağı denetimlerde 66 yaşından gün almış ve 26 yaşından küçük sürücülerin otobüs kullanmasına izin verilmemesi dikkat çekti. 

Ayrıca, terminal ve izin verilen yerler dışında şehirler arası otobüslerin hareket etmesine izin verilmemesi yönünde talimat verilmesi istendi.